Shutter Speed ​​Reloaded Bu Kapsamlı Kılavuzla Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olun

Dijital fotoğrafçılık, film kullanmak yerine dijital bir kamera kullanarak imaj soruşturma sürecidir. Dijital kameralar, ışığı elektrik sinyallerine dönüştürmek için bir sensör kullanır ve bunlar hemen sonra dijital dosyalar olarak saklanır. Dijital Fotoğrafçılık İlk dijital kamera 19’da Kodak’ta inceleme mühendisi olan Steven Sasson tarafınca buluş edildi. Kamera, görüntüleri yakalamak için bir yük-bağlantılı aygıt (CCD) sensörü kullandı ve bu tarz şeyleri manyetik bir bantta sakladı. CCD sensörlerinin maliyetinin düşmesi ve dijital görüntülerin kalitesinin artmasıyla dijital kameralar 1990’larda hızla daha popüler hale geldi. 2000’lerin başlangıcında dijital kameralar bir çok fotoğrafçılık uygulamasında film kameralarının yerini büyük seviyede almıştı. Dijital Kamera Türleri Piyasada birçok değişik dijital kamera türü mevcuttur ve her birinin kendine has özellikleri ve kabiliyetleri vardır. En yaygın dijital kamera türlerinden bazıları şunlardır: Nokta ve çekim kameraları Aynasız kameralar DSLR kameralar Orta formatlı kameralar Büyük formatlı kameralar Nokta ve çekim kameraları Nokta ve çekim kameralar en temel dijital kamera türüdür. Ufak, hafifçe ve […]

Shutter Speed ​​Reloaded Bu Kapsamlı Kılavuzla Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olun

Deklanşör Hızı Yeniden Yüklendi: Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olmak

Dijital fotoğrafçılık, film kullanmak yerine dijital bir kamera kullanarak imaj soruşturma sürecidir. Dijital kameralar, ışığı elektrik sinyallerine dönüştürmek için bir sensör kullanır ve bunlar hemen sonra dijital dosyalar olarak saklanır.

Deklanşör Hızı Yeniden Yüklendi: Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olmak

Dijital Fotoğrafçılık

İlk dijital kamera 19’da Kodak’ta inceleme mühendisi olan Steven Sasson tarafınca buluş edildi. Kamera, görüntüleri yakalamak için bir yük-bağlantılı aygıt (CCD) sensörü kullandı ve bu tarz şeyleri manyetik bir bantta sakladı.

CCD sensörlerinin maliyetinin düşmesi ve dijital görüntülerin kalitesinin artmasıyla dijital kameralar 1990’larda hızla daha popüler hale geldi. 2000’lerin başlangıcında dijital kameralar bir çok fotoğrafçılık uygulamasında film kameralarının yerini büyük seviyede almıştı.

Dijital Kamera Türleri

Piyasada birçok değişik dijital kamera türü mevcuttur ve her birinin kendine has özellikleri ve kabiliyetleri vardır. En yaygın dijital kamera türlerinden bazıları şunlardır:

  • Nokta ve çekim kameraları
  • Aynasız kameralar
  • DSLR kameralar
  • Orta formatlı kameralar
  • Büyük formatlı kameralar

Nokta ve çekim kameraları

Nokta ve çekim kameralar en temel dijital kamera türüdür. Ufak, hafifçe ve kullanması kolaydır, bu da onları amatör fotoğrafçılar için ülkü hale getirir. Nokta ve çekim kameralar çoğu zaman durağan(durgun) bir lense ve sınırı olan sayıda özelliğe haizdir, sadece tekrar de iyi kalitede fotoğraflar çekebilirler.

Aynasız kameralar

Aynasız kameralar, aynası ya da optik vizörü olmayan bir dijital kamera türüdür. Bunun yerine, kameranın yakaladığı görüntüyü görüntülemek için elektronik vizör (EVF) kullanırlar. Aynasız kameralar, DSLR kameralardan daha minik ve daha hafiftir, sadece aynı özelliklerin ve yeteneklerin çoğunu sunarlar.

DSLR kameralar

DSLR kameralar (dijital tek lensli refleks kameralar), ciddi fotoğrafçılar için en popüler dijital kamera türüdür. DSLR kameralarda, kameranın tam olarak ne gördüğünü görmenizi elde eden bir ayna ve optik vizör bulunur. DSLR kameralar ek olarak değiştirilebilir lensler, manuel kontroller ve yüksek kaliteli imaj sensörleri benzer biçimde oldukca muhtelif özellikler ve kabiliyetler sunar.

Orta formatlı kameralar

Orta formatlı kameralar, DSLR kameralardan daha büyük bir imaj sensörü kullanan bir tür dijital kameradır. Bu, daha çok tafsilat ve imaj kalitesi sağlar, sadece orta formatlı kameralar ek olarak DSLR kameralardan daha büyük ve daha pahalıdır.

Büyük formatlı kameralar

Büyük formatlı kameralar, en büyük ve en pahalı dijital kamera türüdür. Olası olan en yüksek imaj standardını elde eden muazzam bir imaj sensörü kullanırlar. Büyük formatlı kameralar çoğu zaman ustalaşmış fotoğrafçılar tarafınca ticari ve güzel sanatlar fotoğrafçılığı için kullanılır.

Dijital Kamera Bileşenleri

Dijital kameralar, her biri imaj soruşturma ve depolamada rol oynayan muhtelif değişik bileşenlerden kaynaklanır. Dijital kameranın en mühim bileşenlerinden bazıları şunlardır:

  • Imaj sensörü
  • Mercek
  • Vizör
  • Flaş
  • İşlemci
  • Bellek kartı

Imaj sensörü

Imaj sensörü, kameranın görüntüyü hakkaten eline geçiren parçasıdır. Imaj sensörü, ışığa kırılgan piksellerle kaplanmış bir yarı iletken çiptir. Fer piksellere çarptığında, dijital bir görüntüye dönüştürülen bir elektrik sinyali oluşturur.

Mercek

Lens, kameraya giren ışığı imaj sensörüne odaklar. Lens, dijital kameranın en mühim bileşenlerinden biridir, bundan dolayı kameranın üretebileceği görüntülerin standardını belirler.

Vizör

Vizör, kameranın ne gördüğünü görmenizi sağlar. Vizörler iki türde gelir: optik vizörler ve elektronik vizörler. Optik vizörler görüntüyü lensten vizöre yansıtmak için bir ayna ve prizma kullanırken, elektronik vizörler görüntüyü minik bir LCD ekranda sahneler.

Flaş

The

Antet Hususiyet
1. Dijital fotoğrafçılık – dijital fotoğrafçılık
2. Deklanşör hızı – Deklanşör hızı iyi mi denetim edilir
3. Fotoğrafçılık – Kompozisyon
4. Maruz Kalma – Maruziyet iyi mi denetim edilir
5. Kompozisyon – Üçte bir kuralı

Deklanşör Hızı Yeniden Yüklendi: Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olmak

2. Deklanşör Hızı

Enstantane hızı, bir kameranın deklanşörünün aleni olduğu ve ışığın filme ya da sensöre ulaşmasına izin verdiği süredir. Bir saniyenin kesirleri olarak ölçülür ve enstantane hızı ne kadar hızlıysa filme ya da sensöre o denli azca fer ulaşmasına izin verilir.

Okuyun  Diyafram Geliştirme Fotoğrafçılık Becerilerinizi Bir Üst Seviyeye Taşıyın

Deklanşör hızı, diyafram ve ISO ile beraber üç ana pozlama kontrolünden biridir. Öteki iki denetim, filme ya da sensöre ulaşan fer miktarını etkilerken, deklanşör hızı, ışığın filme ya da sensöre ulaşmasına ne kadar zaman izin verildiğini denetim eder.

Deklanşör hızı tarzı istenen efekte bağlıdır. Süratli bir deklanşör hızı hareketi dondurmak için kullanılabilirken, yavaş bir deklanşör hızı bulanık bir efekt yaratmak için kullanılabilir.

Doğru deklanşör hızını kura çekmek için birtakım ipuçları:

  • Aksiyon çekimlerinde, hareketi dondurmak için süratli deklanşör hızı kullanın.
  • Portrelerde, bulanık bir tesir yaratmak için düşük bir deklanşör hızı kullanın.
  • Manzaralarda, hareket eden su ya da bulutlardan meydana gelen hareket bulanıklığını yakalamak için düşük bir deklanşör hızı kullanın.
  • Gece fotoğrafçılığında, sensöre daha çok fer ulaşmasını sağlamak için düşük deklanşör hızı kullanın.

İstenilen etkiyi yaratacak olanı bulmak için değişik deklanşör hızlarını tecrübe etmek önemlidir.

3. Fotoğrafçılık

Fotoğrafçılık, fer kullanarak bir imaj soruşturma sanatıdır. Bir nesneden yansıyan ışığın film ya da dijital sensör benzer biçimde ışığa kırılgan bir yüzeye yakalanmasını içeren bir işlemdir. Elde edilmiş imaj hemen sonra basılabilir ya da bir bilgisayar ekranında görüntülenebilir.

Fotoğrafçılık yüzyıllardır var olmuştur, sadece 1990’larda dijital kameranın icadına kadar kitlelere reel anlamda erişilebilir hale gelmemiştir. Günümüzde dijital fotoğrafçılık en popüler fotoğrafçılık biçimidir ve anıları yakalamaktan ustalaşmış sahneler yapmaya kadar her şey için kullanılır.

Fotoğrafçılığın kompozisyon, ışıklandırma ve pozlama benzer biçimde birçok değişik yönü vardır. İyi fotoğraflar çekmeyi öğrenmek ergonomik gerektirir, sadece her yaştan insanoğlunun zevk alabileceği ödüllendirici bir beceridir.

Fotoğrafçılık ile alakalı daha çok data edinmek istiyorsanız, çevrimiçi ve kütüphanelerde birçok kaynak mevcuttur. Ek olarak deneyimli fotoğrafçılardan öğrenmek için derslere ya da atölyelere katılabilirsiniz.

Fotoğrafçılık kendinizi anlatım etmenin ve yaratıcılığınızı dünyayla paylaşmanın mükemmel bir yoludur. Ek olarak hayatınızı ve anılarınızı belgelemenin de mükemmel bir yoludur. Bu halde ne bekliyorsunuz? Bir kamera alın ve çekime başlayın!

Deklanşör Hızı Yeniden Yüklendi: Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olmak

4. Maruz Kalma

Pozlama, kamera sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Üç unsur tarafınca belirlenir: diyafram açıklığı, deklanşör hızı ve ISO.

Diyafram, ışığın geçişine müsaade eden lensteki açıklığın boyutudur. Daha geniş bir diyafram (daha minik f sayısı) daha çok ışığın içeri girmesine izin verirken, daha dar bir diyafram (daha büyük f sayısı) daha azca ışığın içeri girmesine izin verir.

Deklanşör hızı, deklanşörün aleni kalmış olduğu ve sensörü ışığa maruz bıraktığı süredir. Daha kısa bir deklanşör hızı (daha süratli hız) daha azca ışığın içeri girmesine izin verirken, daha uzun bir deklanşör hızı (daha yavaş hız) daha çok ışığın içeri girmesine izin verir.

ISO, sensörün ışığa duyarlılığının bir ölçüsüdür. Daha yüksek bir ISO ayarı, sensörü ışığa daha kırılgan hale getirirken, daha düşük bir ISO ayarı, sensörü ışığa daha azca kırılgan hale getirir.

Maruz kalma üçgeni, bu üç faktörün maruz kalmayı iyi mi etkilediğini yayınlayan bir diyagramdır.

Pozlama üçgeni

İyi bir pozlama elde etmek için bu üç faktörü dengelemeniz ve sensöre doğru oranda ışığın ulaşmasını sağlamanız icap eder.

Parlak ışıkta çekim yapıyorsanız, daha minik bir diyafram açıklığı, daha süratli bir deklanşör hızı ya da daha düşük bir ISO ayarı kullanmanız gerekecektir. Düşük ışıkta çekim yapıyorsanız, daha geniş bir diyafram açıklığı, daha yavaş bir deklanşör hızı ya da daha yüksek bir ISO ayarı kullanmanız gerekecektir.

Pozlamayı manuel olarak ayarlamak için pozlama telafisini de kullanabilirsiniz. Pozlama telafisi, pozlamayı muayyen bir oranda artırmanıza ya da azaltmanıza imkan tanıdığı olan bir ayardır.

Dijital fotoğrafçılıkta pozlama en mühim faktörlerden biridir ve mükemmel fotoğraflar çekebilmek için pozlamanın iyi mi çalıştığını tahmin etmek icap eder.

Deklanşör Hızı Yeniden Yüklendi: Dijital Yakalama Sanatına Hakim Olmak

5. Kompozisyon

Kompozisyon, görsel olarak hoş ve anlamlı bir imaj kurmak için bir fotoğraftaki öğelerin düzenlenmesidir. Kompozisyonun öğeleri içinde mevzu, arka plan, ön plan, tenvir ve odak noktası bulunur.

Mevzu, fotoğrafın ana odak noktasıdır. Bir birey, bir hayvan, bir görünüm ya da bir nesne olabilir. Arka plan, mevzunun arkasındaki alandır. Mevzu için kontekst sağlayabilir ya da derinlik hissi yaratabilir. Ön plan, mevzunun önündeki alandır. Mevzuyu çerçevelemeye ya da görüntüye alaka katmaya destek olabilir. Tenvir, bir ruh hali yaratmak ya da fotoğrafın muayyen öğelerini vurgulamak için kullanılabilir. Odak noktası, izleyicinin gözünün çekilmiş olduğu resim alanıdır. Mevzu, muayyen bir nesne ya da arka plandaki bir alaka noktası olabilir.

Okuyun  Sokak Zekası Şehir Fotoğrafçılığında Şehir Manzarasını Yakalamaya Yönelik Bir Kılavuz

Kompozisyon, ustalaşmak için vakit ve ergonomik gerektiren karmaşa bir sanattır. Sadece, kompozisyon becerilerinizi geliştirmenize destek olabilecek birkaç temel prensip vardır.

  • Üçte bir kuralını kullanın. Çerçeveyi hem yatay bununla birlikte dikey olarak üçe bölün. Fotoğrafınızın öznesini çizgilerin kesişim noktalarından birine yerleştirin.
  • Gözü çizgilerle yönlendirin. İzleyicinin gözünü fotoğrafta yönlendirmek için çizgileri kullanın. Çizgiler naturel olabilir, mesela bir dere ya da yol ya da insan yapımı olabilir, mesela bir köprü ya da bina.
  • Fotoğraflarınızda balans yaratın. Balans bakışımlı ya da asimetrik olabilir. Bakışımlı balans, fotoğrafın iki yarısı birbirinin ayna görüntüsü olduğunda elde edilir. Asimetrik balans, fotoğrafın iki yarısı değişik olduğunda sadece tekrar de dengeli hissettirdiğinde elde edilir.
  • İlgi yaratmak için kontrast kullanın. Değişik renkler, şekiller ya da dokular kullanılarak kontrast yaratılabilir.
  • Değişik açılar ve perspektifler kontrol edin. Mevzunuza değişik bir bakış açısı kazandırmak için alçak ya da yüksek bir yere inmekten korkmayın.

Bu temel prensipleri izleyerek kompozisyon becerilerinizi geliştirebilir ve daha iyi dijital fotoğraflar çekebilirsiniz.

VI. Dijital Resim Çekimi

Dijital resim çekimi, dijital bir kamera kullanarak bir imaj soruşturma sürecidir. Bu, kameranın ayarlarını yapmayı, çekimi kurmayı ve deklanşöre basmayı ihtiva eder.

Dijital resim çekerken dikkate katılması ihtiyaç duyulan bir takım unsur vardır, bunlar şunlardır:

  • Diyafram
  • Deklanşör hızı
  • ISO
  • Odak
  • Beyaz dengesi
  • Kompozisyon

Bu faktörlerin her biri nihai görüntüyü etkileyebilir, bu yüzden bunların iyi mi çalıştığını ve istenen neticeleri elde etmek için iyi mi ayarlanacağını tahmin etmek önemlidir.

Diyafram, ışığın kameraya girmesine müsaade eden lensteki açıklıktır. Diyaframın boyutu f-stop cinsinden ölçülür ve daha minik bir f-stop sayısı daha geniş bir diyafram demektir. Daha geniş bir diyafram, kameraya daha çok ışığın girmesine izin verir ve bu da daha parlak bir görüntüyle sonuçlanabilir. Sadece, daha geniş bir diyafram hem de daha sığ bir alan derinliğiyle sonuçlanır, bu da ön plandaki ve arka plandaki nesnelerin odak dışı kalacağı demektir.

Deklanşör hızı, deklanşörün aleni olduğu süredir ve saniyelerle ölçülür. Daha kısa bir deklanşör hızı, deklanşörün daha kısa bir müddet aleni kalması demektir ve bu da daha keskin bir görüntüyle sonuçlanır. Sadece, daha kısa bir deklanşör hızı hem de daha azca ışığın yakalanması demektir ve bu da daha karanlık bir görüntüyle sonuçlanabilir.

ISO, kameranın sensörünün ışığa olan duyarlılığıdır. Daha yüksek bir ISO sayısı, sensörün ışığa daha kırılgan olduğu demektir ve bu da daha parlak bir görüntüyle sonuçlanabilir. Sadece, daha yüksek bir ISO sayısı hem de görüntüde grenli bir manzara olan daha çok gürültüye de yol açar.

Odaklanma, görüntüdeki nesnelerin keskin olduğu için güvenli olma sürecidir. İki tür odaklama vardır: otomatik odaklama ve manuel odaklama. Otomatik odaklama, kameranın nesneye otomatikman odaklanmasıdır. Manuel odaklama, fotoğrafçının lensi manuel olarak odaklamasıdır.

Beyaz dengesi, görüntüdeki renkleri fer kaynağının renk sıcaklığına uyacak biçimde ayarlama işlemidir. Bu önemlidir bundan dolayı değişik fer kaynakları değişik fer renkleri yayar ve beyaz dengesi doğru ayarlanmazsa görüntüdeki renkler yanlış görünür.

Kompozisyon, görüntüdeki öğelerin düzenlenmesidir. İyi bir kompozisyon, bir görüntüyü görsel olarak daha cazibeli ve ilginç hale getirmeye destek olabilir. Üçte bir kuralı, öncü çizgiler ve bakışım benzer biçimde kullanılabilecek bir takım değişik kompozisyon tekniği vardır.

Dijital fotoğrafçılığı etkileyen değişik faktörleri anlayarak daha iyi fotoğraflar çekebilir, daha etkisi altına alan sahneler ortaya çıkarabilirsiniz.

VII. Dijital Fotoğrafları Tertip

Dijital fotoğrafları düzen, dijital bir görüntünün görünümünü iyileştirme ya da değişiklik yapma sürecidir. Bu, özgün fotoğraftaki hataları düzeltmek, kompozisyonu ya da aydınlatmayı iyileştirmek ya da yaratıcı efektler eklemek benzer biçimde muhtelif nedenlerle yapılabilir.

Dijital fotoğrafları düzenlemenin birçok değişik yolu vardır, sadece en yaygın yöntemler resim düzen yazılımı ya da çevrimiçi resim düzen araçları kullanmaktır. Resim düzen yazılımı satın alınabilir ya da indirilebilir ve çoğu zaman kırpma, tekrar boyutlandırma, döndürme, kontrast ve parlaklığı ayarlama ve filtreler ve efektler ekleme benzer biçimde fotoğrafları tanzim etmek için muhtelif araçlar ihtiva eder. Çevrimiçi resim düzen araçları çoğu zaman parasızdır ve sınırı olan sayıda düzen aracı sunarlar, sadece fotoğraflarınızda temel düzenlemeler yapmak için süratli ve basit bir yol olabilirler.

Okuyun  Vogue Visions Modanın En Büyüleyici Objektifine Bir Bakış

Dijital fotoğrafları düzenlerken, fotoğrafın amaçlanan kullanımını akılda tutmak önemlidir. Bir fotoğrafı toplumsal medya için düzenliyorsanız, fotoğrafı görsel olarak daha cazibeli hale getirmeye odaklanmak isteyebilirsiniz; sadece bir fotoğrafı baskı için düzenliyorsanız, fotoğrafı orijinaline daha yakın hale getirmeye odaklanmak isteyebilirsiniz.

Dijital fotoğrafları tanzim etmek, fotoğraflarınızı geliştirmenin ve başkalarıyla paylaşmanın keyifli ve yaratıcı bir yolu olabilir. Bu ipuçlarını izleyerek, dijital fotoğrafları bir ustalaşmış benzer biçimde iyi mi düzenleyeceğinizi öğrenebilirsiniz.

VIII. Dijital Fotoğrafların Paylaşılması

Mükemmel dijital fotoğraflar çektiğinizde, bu tarz şeyleri başkalarıyla paylaşmak isteyeceksiniz. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır, bunlardan bazıları şunlardır:

  • E-posta
  • Toplumsal medya
  • Baskı
  • Çevrimiçi resim paylaşım siteleri

Bu yöntemlerin her birinin kendine has avantajları ve dezavantajları vardır. E-posta, fotoğrafları paylaşmanın süratli ve basit bir yoludur, sadece fotoğrafların kalitesi, onları yazdırdığınızda ya da çevrimiçi bir resim paylaşım sitesine yüklediğinizde olmasıyla birlikte iyi olmayabilir. Toplumsal medya, fotoğrafları arkadaşlarınız ve ailenizle paylaşmanın mükemmel bir yoludur, sadece fotoğraflarınızı kimlerin göreceği hikayesinde oldukca fazla kontrole haiz olmayabilirsiniz. Baskı, fotoğraflarınızın fizyolojik kopyalarını oluşturmanın mükemmel bir yoludur, sadece pahalı olabilir. Çevrimiçi resim paylaşım siteleri, fotoğrafları geniş bir kitleyle paylaşmanın mükemmel bir yoludur ve çoğu zaman fotoğraflarınızı kimlerin göreceğini denetim edebilirsiniz.

Dijital fotoğraflarınızı paylaşırken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan birkaç ipucu:

  • Fotoğraflarınız için doğru formatı seçin. Fotoğrafları e-postayla gönderiyorsanız, alıcının kolayca açabileceği bir formatta olduğu için güvenli olun. Fotoğrafları bir toplumsal medya sitesine yüklüyorsanız, site tarafınca desteklenen bir formatta olduğu için güvenli olun.
  • Fotoğraflarınızı tekrar boyutlandırın. Fotoğraflarınızı e-postayla gönderiyorsanız ya da yüklüyorsanız, muazzam olmamaları için tekrar boyutlandırmanız gerekebilir.
  • Fotoğraflarınıza başlıklar ilave edin. Başlıklar, insanların fotoğraflarınızın ne ile alakalı bulunduğunu anlamalarına destek olabilir.
  • Fotoğraflarınızda insanları etiketleyin. Fotoğraflarınızda insanları etiketlemek, toplumsal medyada fotoğraflarınızı bulmalarına destek olabilir.

Bu ipuçlarını izleyerek dijital fotoğraflarınızı başkalarıyla paylaşabilir, arkadaşlarınız ve ailenizle beraber bunların tadını çıkarabilirsiniz.

IX. Dijital Fotoğrafların Basımı

Dijital resim basmak, görüntülerinizi başkalarıyla paylaşmanın ve daha dokunsal bir halde keyfini çıkarmanın mükemmel bir yoludur. Dijital resim basmanın birkaç değişik yolu vardır ve her birinin kendine has avantajları ve dezavantajları vardır.

Dijital fotoğrafları yazdırmanın en yaygın yolu bir ev yazıcısı kullanmaktır. Ev yazıcıları nispeten ucuzdur ve kullanması kolaydır ve iyi kalitede baskılar üretebilirler. Sadece ev yazıcıları yavaş olabilir ve en yüksek kalitede baskılar üretemeyebilirler.

Dijital resim basmak için bir öteki seçenek de ustalaşmış bir resim laboratuvarı kullanmaktır. Ustalaşmış resim laboratuvarları, ev yazıcılarından daha pahalı ekipmanlara haizdir ve daha yüksek kalitede baskılar üretebilirler. Sadece ustalaşmış resim laboratuvarları, ev yazıcılarından daha pahalı olabilir ve baskıları o denli süratli üretemeyebilirler.

Dijital fotoğrafları süratli ve basit bir halde yazdırmanın bir yolunu arıyorsanız, ev tipi bir yazıcı iyi bir seçenektir. Olası olan en yüksek kalitede baskılar arıyorsanız, ustalaşmış bir resim laboratuvarı daha iyi bir seçenektir.

Dijital resim baskısı için birtakım ipuçları:

  • Kaliteli bir yazıcı kullanın.
  • Yüksek kaliteli kağıt kullanın.
  • Yazıcıyı en yüksek nitelik ayarına getirin.
  • Fotoğrafların baskıdan ilkin muntazam bir halde kırpıldığından ve boyutlandırıldığından güvenli olun.
  • Bütün baskınızı yapmadan ilkin yazıcıyı birkaç değişik fotoğrafla kontrol edin.

Bu ipuçlarını takip ederek dijital fotoğraflarınızın güzel bir halde basılmasını ve uzun seneler keyfini çıkarmanızı sağlayabilirsiniz.

S1: Dijital fotoğrafçılık nelerdir?

C1: Dijital fotoğrafçılık, dijital bir kamera kullanılarak imaj soruşturma ve görüntüleri bir bellek kartına ya da öteki depolama aygıtına dosyalar halinde depolama işlemidir.

S2: Enstantane hızı nelerdir?

A2: Enstantane hızı, kameranın deklanşörünün aleni kalmış olduğu, ışığın sensöre ulaşıp imaj oluşturmasını elde eden süredir.

S3: Fotoğrafçılık nelerdir?

A3: Fotoğrafçılık, fer kullanarak imaj soruşturma sanatıdır. Vakaları belgelemek, hikayeler bahsetmek ya da yalnız güzel sahneler kurmak için kullanılabilir.

Barış Aydın, dijital dünyaya olan ilgisi ve teknolojiye olan tutkusuyla bilinen bir içerik üreticisidir. Yıllarca farklı alanlarda edindiği deneyimler, ona geniş bir perspektif kazandırmış ve Noweer.com'u kurma yolunda ilham vermiştir. Yazılarında, okuyucularına faydalı bilgiler sunarak, dijital dünyada iz bırakmayı hedeflemektedir.

  • Toplam 146 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Resimli Şiir Görsel Haiku Fotoğrafçılığıyla Anı Yakalayın

Fotoğrafçılık 3 hafta önce

İçindekilerFotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur?Fotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur?Fotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur?V. Görsel Haiku Fotoğrafçılığında TenvirFotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur?Fotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur?Marketing Görsel Haiku FotoğrafçılığıFotoğrafçılıkta görsel haikular iyi mi oluşturulur? Görsel haikular, resim ve şiirin unsurlarını birleştiren bir tür resim sanatıdır. Çoğu zaman kısa, bayağı ve çağrışımsaldırlar ve çoğu zaman mevzu olarak doğayı kullanırlar. Görsel bir haiku kurmak için hem görsel olarak cazibeli bununla beraber kuvvetli bir romantik etkiye haiz bir mevzu seçmeniz gerekecektir. Hemen sonra fotoğrafınızı mevzunun özünü yakalayacak biçimde düzenlemeniz gerekecektir. En son, bayağı ve çarpıcı bir imaj kurmak için fotoğrafınızı düzenlemeniz gerekecektir. Fotoğrafçılıkta görsel haiku kurmak için birtakım ipuçları: Hem görsel olarak hoşunuza gidecek bununla beraber romantik açıdan kuvvetli bir tesir yaratacak bir mevzu seçin. Fotoğrafınızı, mevzunun özünü yakalayacak biçimde oluşturun. Fotoğrafınızı düzenleyerek mütevazı ve çarpıcı bir imaj yaratın. Olası olduğunca naturel ışıktan yararlanın. Kompozisyonunuzu bayağı tutun. Tek bir […]

Çek, Düzenle, Yarat Dünyayı Görme Biçimimizi Değiştiren Dijital Fotoğrafçılık Devrimi

Fotoğrafçılık 4 hafta önce

İçindekilerII. Dijital Kamera TürleriIII. Doğru Dijital Kamerayı Kura çekmekIV. Kamera AyarlarıV. Mükemmel Fotoğraflar ÇekmekVI. Fotoğrafları TertipVII. Resim PaylaşımıFotoğraflarınızı Koruma IX. Problem yok etme Bu kitap, dijital fotoğrafçılık hayatına bir giriş niteliğindedir. Dijital kameraların iyi mi çalıştığına dair temel bilgilerden resim tertip ve paylaşma benzer biçimde daha gelişmiş mevzulara kadar her şeyi kapsar. Kitap on bölümden oluşmaktadır: Dijital Kamera Türleri Doğru Dijital Kamerayı Kura çekmek Kamera Ayarları Mükemmel Fotoğraflar Çekmek Resim Tertip Resim Paylaşımı Fotoğraflarınızı Koruma Problem yok etme Sıkça Sorulan Sorular Kitap, dijital fotoğrafçılık ile alakalı daha çok data edinmek isteyen hepimiz için aleni ve öz bir dille yazılmıştır. Dijital fotoğrafçılık ile alakalı kapsamlı bir kılavuz arıyorsanız bu kitap tam size bakılırsa. Antet Özellikler Dijital fotoğrafçılık Dijital kamerayla resim çekimi Resim tertip yazılımıyla resim tertip Fotoğrafları çevrimiçi paylaşma Fotoğrafçılık Kompozisyon Tenvir Maruziyet Resim tertip Kırpma Parlaklık ve kontrastı ayarlama Filtreler ve efektler ekleme Resim paylaşımı Toplumsal medyada resim paylaşımı Çevrimiçi […]

Karmaşık Aydınlatma Makro Fotoğrafçılık Stilleriyle Işık Sanatında Ustalaşın

İçindekilerII. Makro Fotoğrafçılık İçin EkipmanlarIII. Makro Fotoğrafçılık TeknikleriIV. Makro Fotoğrafçılıkta KompozisyonV. Makro Fotoğrafçılık İçin Son İşleme6. Sorular ve CevaplarVII. Makro Fotoğrafçılık İçin Konuların Nerede BulunacağıMakro Fotoğrafçılık İpuçları ve Püf Noktaları Makro fotoğrafçılık, ufak nesnelerin yakın çekim görüntülerini ele geçiren bir fotoğrafçılık türüdür. Çiçeklerin, böceklerin ve öteki ufak yaratıkların çarpıcı görüntülerini kurmak için kullanılabilir. Mükemmel makro fotoğraflar çekmek için, kullanılabilecek değişik fer türlerini ve bunların iyi mi müessir bir halde kullanılacağını kestirmek önemlidir. Makro fotoğrafçılıkta kullanılabilecek üç ana tenvir türü vardır: Naturel fer Flaş ışığı Stüdyo ışığı Naturel fer, makro fotoğrafçılıkta kullanılan en yaygın tenvir türüdür. Parasız ve kullanması kolaydır ve oldukca güzel sonuçlar üretebilir. Sadece naturel fer tahmin edilemez olabilir ve ışığın yoğunluğunu ve yönünü denetlemek zor olabilir. Flaş ışığı, daha trajik efektler yaratmak için kullanılabilen daha kontrollü bir tenvir türüdür. Flaşlar hareketi dondurmak, ayrıntıları vurgulamak ve derinlik hissi yaratmak için kullanılabilir. Sadece flaş ışığı sert ve hoş olmayan bir […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele