Soyut Fotoğrafçılığa
II. Soyut Fotoğrafçılık Nelerdir?
III. Soyut Fotoğrafçılık
IV. Soyut Fotoğrafçılığın Değişik Türleri
V. Soyut Fotoğrafçılık İçin Ekipman
VI. Soyut Fotoğrafçılık Teknikleri
VII. Soyut Fotoğrafçılıkta Kompozisyon
VIII. Soyut Fotoğrafçılığın Düzenlenmesi
IX. Soyut Fotoğrafların Sergileneceği Bölgeler
Genel Sorular
Antet | Özellikler |
---|---|
Soyut Fotoğrafçılık |
|
Yaratıcılık |
|
Fotoğrafçılık |
|
Salmak |
|
Serüven |
|
II. Soyut Fotoğrafçılık Nelerdir?
Soyut fotoğrafçılık, bir hikayenin reel görünümünden ziyade özünü yakalamaya odaklanan bir fotoğrafçılık türüdür. Soyut fotoğrafçılar çoğu zaman görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü sahneler kurmak için bulanıklık, deformasyona uğramış ve seçici odaklama benzer biçimde teknikler kullanırlar.
Soyut fotoğrafçılık, muhtelif duygu ve fikirleri anlatım etmek için kullanılabilir ve hem güzel bununla beraber düşündürücü sahneler kurmak için kullanılabilir. Soyut fotoğrafçılık, yaratıcılığınızı keşfetmenin ve değişik resim tekniklerini denemenin mükemmel bir yoludur.
III. Soyut Fotoğrafçılık
Soyut fotoğrafçılığın zamanı, kökleri fotoğrafçılığın ilk günlerine kadar uzanan uzun ve kompleks bir tarihtir. 1800’lerde fotoğrafçılar, görüntüleri yakalamanın değişik yollarını denemeye başladılar ve bu denemelerden bazıları soyut fotoğrafların yaratılmasına yol açtı.
Soyut fotoğrafçılığın ilk öncülerinden biri, 1800’lerin sonlarında Paris sokaklarının fotoğraflarını çekmeye başlamış olan Eugène Atget’ti. Atget’nin fotoğrafları çoğu zaman insanlardan yahut öteki nesnelerden yoksundu ve kent manzarasının şekillerine ve dokularına odaklanıyordu.
Soyut fotoğrafçılığın bir öteki öncüsü, Macar fotoğrafçı, ressam ve heykeltıraş olan Laszló Moholy-Nagy’dir. Moholy-Nagy, Bauhaus sanat ve tasavvur mektebinin bir üyesiydi ve fotoğrafçılığı soyut sanat biçimi olarak deneyen ilk sanatçılardan bir tanesiydi.
1920’lerde ve 1930’larda soyut fotoğrafçılık gelişmeye devam etti ve Man Ray, Alfred Stieglitz ve Edward Weston benzer biçimde fotoğrafçılar devrim yaratan sanat eserleri yarattı. Bu fotoğrafçılar, soyut fotoğraflarını kurmak için solarizasyon, çoklu pozlamalar ve fotogramlar benzer biçimde muhtelif teknikler kullandılar.
1940’larda ve 1950’lerde soyut fotoğrafçılık giderek daha popüler hale geldi ve sahneye bir takım yeni fotoğrafçı çıktı. Bu fotoğrafçılar içinde Harry Callahan, Aaron Siskind ve Helen Levitt vardı. Bu fotoğrafçılar değişik tekniklerle denemeler oluşturmaya devam ettiler ve soyut fotoğrafçılığın sınırlarını zorlamaya destek oldular.
1960’larda ve 1970’lerde soyut fotoğrafçılık, Robert Rauschenberg, Andy Warhol ve Cindy Sherman benzer biçimde fotoğrafçıların yenilikçi ve devrim yaratan sanat eserleri yaratmasıyla gelişmeye devam etti. Bu fotoğrafçılar, bürokrasi, tüketicilik ve cinsiyet kimliği benzer biçimde oldukca muhtelif temaları keşfetmek için fotoğrafçılığı kullandılar.
1980’lerde ve 1990’larda soyut fotoğrafçılık gelişmeye devam etti ve David Hockney, Nan Goldin ve Cindy Sherman benzer biçimde fotoğrafçılar çağıl son zamanların en ikonik sanat eserlerinden kimilerini yarattı. Bu fotoğrafçılar, sex, sertlik ve insan durumu benzer biçimde oldukca muhtelif temaları keşfetmek için fotoğrafçılığı kullandılar.
2000’lerde ve 2010’larda soyut fotoğrafçılık gelişmeye devam etti ve Thomas Ruff, Hiroshi Sugimoto ve Andreas Gursky benzer biçimde fotoğrafçılar modern son zamanların en yenilikçi ve devrim yaratan sanat eserlerinden kimilerini yarattı. Bu fotoğrafçılar teknoloji, küreselleşme ve etraf benzer biçimde oldukca muhtelif temaları keşfetmek için fotoğrafçılığı kullandılar.
Soyut fotoğrafçılığın zamanı uzun ve karmaşıktır, sadece bununla birlikte büyüleyicidir. Soyut fotoğrafçılık bir asırdan uzun zamandır sanat dünyasının bir parçasıdır ve bugün de gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir.
IV. Soyut Fotoğrafçılığın Değişik Türleri
Soyut fotoğrafçılığın birçok değişik türü vardır ve her birinin kendine has özellikleri vardır. En yaygın soyut fotoğrafçılık türlerinden bazıları şunlardır:
- Geometrik soyut fotoğrafçılık
- Desen soyut fotoğrafçılık
- Doku soyut fotoğrafçılık
- Renkli soyut fotoğrafçılık
- Hafifçe soyut fotoğrafçılık
- Hareket soyut fotoğrafçılık
- Gerçeküstücü soyut fotoğrafçılık
Her soyut fotoğrafçılık türü kendine has bir takım teknik ve yaklaşıma haizdir. Sözgelişi, geometrik soyut fotoğrafçılık çoğu zaman ilgi çekici kompozisyonlar kurmak için geometrik şekiller ve desenler kullanmayı içerirken, desen soyut fotoğrafçılığı naturel hayattaki desenlerin tekrarını ve ritmini yakalamaya odaklanır. Öte taraftan, doku soyut fotoğrafçılığı yüzeylerin dokunsal niteliklerini vurgularken, renk soyut fotoğrafçılığı rengin anlatım potansiyelini araştırır.
Soyut fotoğrafçılık, kendinizi görsel olarak anlatım etmenin oldukca ödüllendirici ve yaratıcı bir yolu olabilir. Değişik soyut fotoğrafçılık türlerini deneyerek, dünyayı görmenin yeni yollarını keşfedebilir ve benzersiz ve güzel sahneler yaratabilirsiniz.
V. Soyut Fotoğrafçılık İçin Ekipman
Soyut fotoğrafçılık için gereksinim duyduğunuz ekipman, yaratmak dilediğiniz soyut fotoğrafçılık türüne bağlı olarak değişecektir. Sadece, gereksinim duyacağınız birtakım temel ekipman parçaları şunlardır:
* Manuel modlu bir kamera
* Bir tripod
* Muhtelif lensler
* Filtreler
* Bir fer ölçer
* Bir reflektör
* Bir difüzör
* Polarize filtre
* Etkisiz kesafet filtresi
* Dereceli yansız kesafet filtresi
Bu temel ekipman parçalarına ayrıca, makro lens yahut tilt-shift lens benzer biçimde daha hususi ekipmanlara yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz. Bu lensler daha benzersiz ve ilginç soyut sahneler oluşturmanıza destek olabilir.
İşte her bir ekipman parçasının daha ayrıntılı açıklaması:
* Soyut fotoğrafçılık için manuel modlu bir kamera eğer olmazsa olmazdır zira deklanşör hızını, diyaframı ve ISO’yu denetim etmenize imkan tanır. Bu, görüntülerinizde dilediğiniz efekti yaratmanızı sağlar.
* Soyut fotoğrafçılık için bir tripod da eğer olmazsa olmazdır zira yavaş deklanşör hızları kullanırken bile kameranızı durağan(durgun) tutmanızı sağlar. Bu, keskin sahneler kurmak için önemlidir.
* Muhtelif lensler değişik türde soyut sahneler yakalamanıza imkan tanır. Sözgelişi, geniş açılı bir lens derinlik ve bakış açısı hissi veren sahneler kurmak için kullanılabilirken, telefoto lens daha sıkıştırılmış görünümlü sahneler kurmak için kullanılabilir.
* Filtreler, görüntülerinize bulanıklaştırma, yumuşatma yahut kontrast ekleme benzer biçimde efektler eklemek için kullanılabilir.
* Bir fer ölçer, görüntüleriniz için doğru pozlamayı belirlemenize destek olabilir. Bu, iyi pozlanmış sahneler kurmak için önemlidir.
* Işığı nesnenize yansıtmak için bir reflektör kullanabilir, bu da daha ilgi çekici gölgeler ve vurgular oluşturmanıza destek olabilir.
* Işığı yumuşatmak için difüzör kullanılabilir, bu daha uhrevi bir imaj yaratmaya destek olabilir.
* Parlamayı azaltmak ve kontrastı çoğaltmak için polarize filtre kullanılabilir.
* Uzun pozlamalar kurmak için yararlı olabilecek, kameraya giren fer miktarını azaltmak için yansız kesafet filtresi kullanılabilir.
* Görüntünün muayyen bölgelerinde kameraya giren fer miktarını azaltmak için dereceli yansız kesafet filtresi kullanılabilir; bu da daha dengeli bir pozlama kurmak için yararlı olabilir.
VI. Soyut Fotoğrafçılık Teknikleri
Soyut fotoğraflar kurmak için kullanılabilecek birçok değişik teknik vardır. En yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:
- Seçici odak kullanması
- Uzun pozlamalar kullanma
- Yakın çekim fotoğrafçılığının kullanması
- Kasıtlı kamera hareketinin kullanılması
- Dijital manipülasyon kullanması
Bu tekniklerin her biri muhtelif değişik soyut efektler yaratmak için kullanılabilir. Sizin ve fotoğrafçılık tarzınız için en iyi olanları bulmak için değişik tekniklerle deneyler yapın.
VII. Soyut Fotoğrafçılıkta Kompozisyon
Kompozisyon, soyut fotoğrafçılığın en mühim unsurlarından biridir. Fotoğrafınızdaki unsurları düzen şekliniz bir balans, intizam ve görsel alaka duygusu yaratabilir.
Soyut bir resim çekerken aklınızda bulundurmanız ihtiyaç duyulan birkaç değişik şey vardır. ilk olarak, görüntünün genel şeklini göz önünde bulundurmanız icap eder. Bakışımlı yahut asimetrik kompozisyonlar kullanarak bir balans duygusu yaratabilirsiniz. Ek olarak, izleyicinin gözünü fotoğrafın içerisinden çekmek için yönlendirici çizgiler de kullanabilirsiniz.
İkinci olarak, fotoğrafınızda olumsuz alanı düşünmeniz icap eder. Olumsuz alan, nesnenin etrafındaki, herhangi bir nesne tarafınca işgal edilmeyen alandır. Olumsuz alan, derinlik hissi yaratmak ve kompozisyonu dengelemek için kullanılabilir.
En son, fotoğrafınızdaki renklere ve dokulara dikkat etmeniz icap eder. Renkler bir ruh hali yahut atmosfer yaratabilir ve dokular alaka ve derinlik katabilir.
Soyut fotoğraflar çekmek için birkaç ipucu:
- Beğendiğinizi bulana kadar değişik kompozisyonları kontrol edin.
- İzleyicinin gözünü fotoğrafa çekmek için yönlendirici çizgiler kullanın.
- Derinlik ve balans hissi yaratmak için olumsuz alan kullanın.
- Fotoğrafınızdaki renklere ve dokulara dikkat edin.
Bu ipuçlarını izleyerek görsel olarak cazibeli ve ilginç soyut fotoğraflar yaratabilirsiniz.
VIII. Soyut Fotoğrafçılığın Düzenlenmesi
Soyut fotoğrafçılığı tanzim etmek, kameranızın yakaladığı ham verilerden tutarlı ve görsel olarak cazibeli bir imaj oluşturma sürecidir. Kırpma, kontrast ve parlaklığı ayarlama ve efekt ekleme benzer biçimde muhtelif teknikleri içerebilir.
Soyut fotoğrafçılığın düzenlenmesinin amacı, görüntünün ruh halini ve mesajını geliştirmek ve hem görsel olarak uyarıcı bununla beraber düşündürücü bir sanat eseri yaratmaktır.
Soyut fotoğrafçılığı tanzim etmek için birtakım ipuçları:
- Evvela lüzumsuz öğeleri kaldırmak için resminizi kırpın.
- Daha trajik bir tesir yaratmak için kontrastı ve parlaklığı ayarlayın.
- Benzersiz ve görsel olarak cazibeli bir imaj kurmak için bulanıklık, doyum ve gürültü benzer biçimde efektler ilave edin.
- Beğendiğiniz bir yoldam bulana kadar değişik düzen tekniklerini kontrol edin.
Birazcık ergonomik yaparak izleyicilerinizin dikkatini çekecek çarpıcı soyut fotoğraflar yaratabilirsiniz.
IX. Soyut Fotoğrafların Sergileneceği Bölgeler
Soyut fotoğrafçılığı sergilemenin birçok değişik yolu vardır. İşte birkaç düşünce:
- Sanat galerileri
- Müzeler
- Çevrimiçi galeriler
- Resim festivalleri
- Toplum sanat gösterileri
- Kendi internet siteniz yahut blogunuz
Soyut fotoğrafçılığınız için bir mekan seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir:
- İşinizin boyutu ve türü
- Ulaşmaya çalıştığınız kitle
- Eserinizi sergilemenin maliyeti
- Alan mevcudiyeti
Bu faktörleri göz önünde bulundurduğunuzda seçeneklerinizi daraltmaya ve soyut fotoğrafçılığınız için muhteşem mekanı bulmaya başlayabilirsiniz.
S: Soyut fotoğrafçılık nelerdir?
A: Soyut fotoğrafçılık, bir hikayenin reel görünümünden ziyade özünü yakalamaya odaklanan bir fotoğrafçılık türüdür. Soyut fotoğraflar çoğu zaman görsel olarak çarpıcı ve düşündürücü sahneler kurmak için sıradışı açılar, ışıklandırma ve kompozisyon kullanır.
S: Soyut fotoğrafçılığın değişik türleri nedir?
A: Soyut fotoğrafçılığın birçok değişik türü vardır, sadece en yaygın olanlardan bazıları şunlardır:
- Geometrik tecrit
- Renk alanı soyutlaması
- Gerçeküstücü tecrit
- Ekspresyonist tecrit
- Minimalist tecrit
S: Soyut fotoğrafçılık için hangi ekipmana ihtiyacım var?
A: Soyut fotoğrafçılık için gereksinim duyduğunuz temel ekipman bir kamera, bir tripod ve bir lenstir. Sadece, filtreler, tenvir ve reflektörler benzer biçimde birtakım ek ekipmanlara yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz.
0 Yorum